مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 15:552023-12-25اقتصادي

تولید و فرآوری بیش از 6 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 6 هزار و 600 تن بذور اصلاح شده گندم در سال زراعی جاری در این استان تولید شده است.

- ایسنا/قزوین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 6 هزار و 600 تن بذور اصلاح شده گندم در سال زراعی جاری در این استان تولید شده است.

حسن جلیلوند با اشاره به تولید و فرآوری 6 هزار و 600 تن بذور اصلاح شده گندم در سال زراعی جاری در این استان قزوین، اظهار کرد: از این میزان حدود 4 هزار و 400 تن بذر گندم آبی و 2 هزار و 200 تن بذر گندم دیم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: تولید این بذرها به منظور تأمین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی جاری انجام شده که این میزان بذر تولید شده به ترتیب 38 و 22 درصد مزارع گندم آبی و دیم استان را شامل می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: بذرهای اصلاح شده گندم توسط چهار شرکت تولید کننده بذر در استان و با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بذرهای اصلاح شده مزایایی از قبیل یکنواختی ژنتیکی، مقاومت به آفات و بیماری ها و علف های هرز، تحمل به تنش های زیستی و عملکرد بالا دارد و 65 درصد از برنامه تولید و فرآوری بذر اصلاح شده در استان در سال جاری محقق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید و فرآوری بیش از 6 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین

تولید و فرآوری بیش از 6 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین