مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 12:352024-01-12سياسي

آیت الله میرباقری: با محتوای غربی نمی توان به تمدن نوین اسلامی رسید


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید محتوا نیز تغییر پیدا کند، گفت: با محتوای غربی نمی توان به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری پیش از ظهر امروز در پانزدهمین هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مسئله امروز کشور پیشرفت در کنار توسعه است.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه در مدار پیشرفت قرار بگیریم، نیازمند ورود جدی آموزش و پرورش هستیم، مطرح کرد: در دورانی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که قدرت دست مادی گرایان بود و شعار اصلی آن ها نیز عبور از انبیاء بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این تمدن دو دسته سرمایه داری و مارکسیسم دارد، عنوان کرد: طبق تعریف شهید مطهری هر دو این دسته ها دو لبه قیچی هستند که ریشه های دین را می خواهند ببرند.

وی با اشاره به اینکه با یک تمدن فراگیر مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در مقابل این تمدن باید تمدن اسلامی را پایه ریزی کنیم و چالش امروز ما با جهان غرب، چالش پیشرفت و توسعه است.

میرباقری با بیان اینکه یکی از اسناد 17گانه غرب در توسعه 2030، سند آموزش و پرورش بوده است، تصریح کرد: با چنین پدیده ای مواجه هستیم و یکی از راه های مقابله با این پد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله میرباقری: با محتوای غربی نمی توان به تمدن نوین اسلامی رسید

آیت الله میرباقری: با محتوای غربی نمی توان به تمدن نوین اسلامی رسید