مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 13:302024-01-18پزشكي

بخشنامه دردسرساز؛ خطر رهاشدن 200 هزار معتادِ درحال ترک


تا امروز هیچ یک از مسوولان سازمان بهزیستی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت، توضیحی درباره علت مسکوت ماندن مصوبه شهریورماه هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد نداده اند در حالی که صاحبان مراکز درمان اعتیاد وابسته به سازمان بهزیستی، - اولین نفراتی بودند که باید از این تغییرات باخبر می شدند.

اعتماد نوشت: با بخشنامه اخیر سازمان بهزیستی مبنی بر واگذاری مراکز درمان اعتیاد به دانشگاه های علوم پزشکی، از ابتدای سال آینده، 1018 مرکز درمان سرپایی وابسته به بهزیستی با خطر تعطیلی یا توقف فعالیت مواجه اند در حالی که هم اکنون حدود 200 هزار بیمار، در این مراکز در حال ترک اعتیاد هستند و هرگونه وقفه درمانی، مساوی با عود دوباره و شدیدتر مصرف مواد خواهد بود.

  16 دی سال جاری، بخشنامه ای با امضای مهری سادات موسوی؛ معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به ادارات بهزیستی استان ها ابلاغ شد که از پایان مسوولیت قانونی این سازمان در صدور مجوز فعالیت مراکز درمان سرپایی اعتیاد خبر می داد.

در بخشی از متن این بخشنامه که در اختیار قرار گرفته، آمده است: نظر به اینکه صدور و تمدید اعتبار مجوزهای این مراکز از درگاه ملی مجوزهای سازمان حذف شده و فقط توسط دانشگاه های علوم پزشکی صورت می گیرد لذا مقتضی است دستور فرمایید به اطلاع کلیه صاحبان امتیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه دردسرساز؛ خطر رهاشدن 200 هزار معتادِ درحال ترک

بخشنامه دردسرساز؛ خطر رهاشدن 200 هزار معتادِ درحال ترک