مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 10:202023-12-24بين الملل

آینه های بزرگ ترین تلسکوپ نوری جهان آماده شد


با آماده شدن و رسیدن آینه های بزرگترین تلسکوپ نوری جهان به محل استقرار آن یعنی کشور شیلی، ستاره شناسان باید کم کم خود را آماده کنند تا از دیدن بهترین مناظر کیهان در سال 2028 شگفت زده شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بزرگترین تلسکوپ نوری جهان کم کم در حال سرهم بندی شدن است تا سرانجام عملیاتی شود.

در حال حاضر اولین مورد از 18 بخش آینه اصلی تلسکوپ بس بزرگ(Extremely Large Telescope) رصدخانه جنوبی اروپا(ESO) که M1 نام دارد، سفر 10 هزار کیلومتری خود را از فرانسه به شیلی آغاز کرده است.

پس از اتمام، تلسکوپ بس بزرگ(ELT) دارای یک آینه عظیم متشکل از 798 بخش شش ضلعی جداگانه خواهد بود که آن را به بزرگترین آینه تلسکوپ در جهان با قطر بیش از 39 متر تبدیل می کند.

دانشمندان می گویند، پیچیدگی ساخت چنین آینه بزرگی به حدی است که نمی توان آن را به صورت یک تکه و یکپارچه ساخت.

به نقل از ویکی پدیا، تلسکوپ بس بزرگ که تلسکوپ فوق العاده بزرگ نیز نامیده می شود، یک تلسکوپ بس بزرگ زمینی در محدوده نور مریی و فروسرخ است که توسط رصدخانه جنوبی اروپا در بیابان آتاکاما در شمال شیلی در حال ساخت است.

این تلسکوپ دارای آینه انعکاسی اصلی به قطر 39٫3 متر و آینه دوم به قطر 4٬2 متر است که توسط اپتیک سازگار و دیگر ابزارها پشتیبانی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینه های بزرگ ترین تلسکوپ نوری جهان آماده شد

آینه های بزرگ ترین تلسکوپ نوری جهان آماده شد