مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 19:502024-01-02پزشكي

غربالگری رایگان سرطان روده بزرگ در یزد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که غربالگری سرطان راهی برای تشخیص به موقع است گفت: به منظور تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ، - دکتر محسن میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به این که سرطان روده یکی از شایع ترین سرطان ها در دنیاست و همچنین سومین علت مرگ و میر مربوط به سرطان است اظهار کرد: در غربالگری منظم می توان سرطان روده بزرگ را زمانی که در مرحله ابتدایی بوده و گسترش نیافته تشخیص داد و در این مرحله درمان آسان تر خواهد بود.

وی افزود: به منظور تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ، برنامه غربالگری و تشخیص این بیماری در همه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های بهداشت و خانه های بهداشت به صورت رایگان در دست اجراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن دعوت از گروه سنی 50 تا 69 سال برای شرکت در اینطرح تصریح کرد: از آنجا که زمینه ارثی می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد، شرکت اطرافیان درجه یک و دو افراد مبتلا به سرطان، پولیپ یا بیماری التهابی روده بزرگ، در این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرزایی گفت: در غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ با مراجعه فرد به واحد های بهداشتی (مراکز خدمات جامع سلامت یا پایگاه های سلامت و یا خانه های بهداشت)، یک تست خون مخفی در مدفو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری رایگان سرطان روده بزرگ در یزد

غربالگری رایگان سرطان روده بزرگ در یزد