مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 19:002023-12-31اجتماعي

فعالیت 35 رشته صنایع دستی در بردسکن


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن گفت: 35 رشته از انواع رشته های صنایع دستی در شهرستان بردسکن فعال هستند.

- حسین علیزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: صنایع دستی ایران علاوه بر سابقه تاریخی هفت هزارساله از تنوع و جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است که می تواند به عنوان یکی از تولیدات مهم هنرمندان در توسعه گردشگری و مبادلات فرهنگی نقش به سزایی داشته باشد.

  علیزاده با بیان اینکه در جهت ترویج فعالیت های صنایع دستی دوره های آموزشی خاص این رشته ها برگزار شده است افزود: با هدف تقویت صنایع دستی شهرستان در سال جاری تعداد 8 کلاس در سه رشته صنایع دستی در روستاهای شهرستان برگزار شده است و دو کلاس نیز در شهر شهرآباد و روستای ظاهرآباد در حال برگزاری است.

تعداد 85 نفر از علاقه مندان به هنرهای سنتی آموزش ها را فراگرفته اند و گواهی مهارت آنها از طریق معاون صنایع دستی استان صادر و تحویل هنرمندان شده است.

علیزاده از فعال بودن 35 رشته صنایع دستی در شهرستان خبرداد و گفت: تاکنون 35 رشته صنایع دستی در شهرستان فعال می باشد و با توجه به تأکید ریاست جمهوری اسلامی مبنی بر تولید و ایجاد اشتغال پایدار، امسال 23 میلیارد ریال به تعدادی از هنرمندان شهرستان از محل منابع مشاغل خانگی که مصوب کارگروه اشتغال شهرستان بود پرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 35 رشته صنایع دستی در بردسکن

فعالیت 35 رشته صنایع دستی در بردسکن