مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:202023-12-23بين الملل

بمبی خطرناک در زیر منطقه منجمد قطب شمال


دریایی از متان در زیر بخش همیشه منجمد قطب شمال وجود دارد که در صورتی که آزاد شود، می تواند شرایط آب و هوایی کره زمین را به خطر بیندازد.

- دریایی از متان های مهاجر که درزیر یخ های دائمی در منطقه سوالبار (که منطقه ای در شمالگان واقع در اقیانوس منجمد شمالی و شمالی ترین منطقه تحت کنترل کشور نروژ است) نهفته است، کشف شده که در صورتی که روند آب شدن یخ های دائمی به دلیل تغییرات آب و هوایی ادامه یابد، ممکن است در نهایت روزی از زندان یخی خود فرار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، محققان کشف کرده اند که دریایی از متان در حال رشد و مهاجر، در اعماق یخ های دائمی ای که گروهی از جزایر اقیانوس منجمد شمالی را پوشانده، پنهان شده است.

فرار از زندان یخی این لایه منجمد ضخیم که حداقل برای دو سال یخ زده باقی مانده، حالا مهر و موم محکمی را در حول این متان ها تشکیل داده که مانع از انتشار میلیون ها فوت مکعب متان شده است.

اما طبق مقاله منتشره در روز سیزدهم سامبر در مجله فرانتیرز، هیچ تضمینی وجود ندارد که این گاز گلخانه ای قوی درنهایت از چنگ این مهر و موم فرار نکند.

توماس بیرچال، نویسنده ارشد این مقاله که زمین شناس مرکز دانشگاهی سوالبار نروژ است در این رابطه گفته: در حال حاضر احتمال نشت از زیر این سطح یخی بسیار کم است؛ ولی فاکتور هایی مثل عقب نشینی یخبندان یا ذوب ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمبی خطرناک در زیر منطقه منجمد قطب شمال

بمبی خطرناک در زیر منطقه منجمد قطب شمال