مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 10:552024-01-08اقتصادي

دلشوره قاب سازان «کاج»


روستای کاج از روستاهای هدف گردشگری توابع بخش شاهنجرین شهرستان درگزین بوده که اهالی در کنار کشاورزی و دامداری در تولید محصولات و صنایع دستی چون صنعت قاب سازی، - آینه و میز کنسول و خراطی به صورت کارگاهی فعالیت دارند و این هنر زیبای آنها به بسیاری از دیگر کشورها نیز صادر می شود.

بیشترین آوازه این روستا به علت صنعت و هنر قاب سازی است، این روستا تا دو سال پیش یکی از روستاهای بدون بیکار سطح استان همدان و شهرستان درگزین بود اما گویا این روستای بدون بیکار امروز حال خوشی ندارد و به گفته دهیارش، چراغ تولید کارگاه های این روستا یکی پس از دیگری به خاموشی می گراید.

دهیار روستای کاج در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: روستای کاج مرکز و قطب هنر منحصر بفرد و ارزشمند صنایع دستی قاب سازی و میز کنسول بوده و این هنر از 43 سال پیش در روستا توسط یکی از اهالی روستا به نام برات علی صفاری پا گرفته و کم کم به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد روستا بین اهالی رونق پیدا کرده بود.

محسن حجاری مکان گفت: به علت یدی بودن این هنر بیشتر مردان روستا به این حرفه هنری اشتغال داشتند و زنان روستا نیز بیشتر در رابطه با صنایع دستی به هنرهای دیگری چون قالیبافی، خیاطی و گلیم بافی مشغول بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلشوره قاب سازان «کاج»

دلشوره قاب سازان «کاج»