مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 08:002024-01-07بين الملل

معماران ژاپنی و مساله زلزله


کشور ژاپن سابقه دیرینه ای در زمینه وضع مقررات ساخت و ساز دارد که مهم ترین دلیل آن ارتقای مقاومت ساختمان ها دربرابر زلزله است.

برای مثال پس از تجربه زلزله شدید سال1923 در نزدیکی توکیو و تخریب ساختمان های بسیاری که تا آن زمان در جریان نوگرایی به سبک غربی با .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدنیای اقتصاد، این بنا به عنوان مکانی برای یادبود جان باختگان بمباران اتمی هیروشیما به طراحی کنزو تانگه، معمار شاخص ژاپنی، در سال1952 احداث شد.

تانگه در کتاب انسان و معماری یادداشت هایی درخصوص طراحی که در سال1970 منتشر کرد، می نویسد که قصد داشته است این ساختمان را به دلایل عملکردی و زیبایی شناختی، در فضا معلق نشان دهد و به این منظور است که طبقه همکف را به پیلوتی با ارتفاع حدود 6.

5متر تبدیل و مرکز صلح را در طبقه اول آن جانمایی کرد.

 اگرچه اشتیاق به معلق کردن بنا به خلق پیلوت بسیار مرتفعی منجر شد؛ ولی نتیجه ناخواسته دیگری هم داشت: این مرکز روی ابرستون هایی با ابعادی بسیار بزرگ و با پهنای بیش از 4متر احداث شد.

ستون هایی که بیشتر به دیوار شباهت داشتند و به سختی حس معلق بودن ساختمان روی ستون را منتقل می کردند.

هرچند تانگه در کتاب خود دلیل استفاده از ابعاد غیرمتعارف برای ستون های این بنا را لزوم استفاده از مقیاس اجتماعی در معماری مدرن در برابر مقیاس انسانی در معماری سنتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معماران ژاپنی و مساله زلزله

معماران ژاپنی و مساله زلزله