مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 10:052023-12-25بين الملل

انگلیس همزمان با اختلافات ونزوئلا و گویان، یک ناو به منطقه می فرستد


همزمان با رویارویی گویان با یک مناقشه مرزی با ونزوئلا بر سر منطقه اسکیبو، وزارت دفاع انگلیس گفته که لندن قرار است یک ناو نیروی دریایی خود را اواخر ماه جاری میلادی در آب های گویان مستقر کند.

- همزمان با رویارویی گویان با یک مناقشه مرزی با ونزوئلا بر سر منطقه اسکیبو، وزارت دفاع انگلیس گفته که لندن قرار است یک ناو نیروی دریایی خود را اواخر ماه جاری میلادی در آب های گویان مستقر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استقرار این ناو نیروی دریایی انگلیس در پی سفر یکی از مقام های وزارت خارجه این کشور به گویان در ماه جاری میلادی صورت می گیرد؛ در این سفر، لندن پیشنهاد حمایتش را از گویان که متحد و مستعمره سابق بریتانیا بوده، اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گویان و ونزوئلا اوایل ماه جاری میلادی توافق کردند که از هرگونه استفاده از زور خودداری کنند و تنش ها را در مناقشه طولانی مدت تشدید نکنند.

ولادیمیر پادرینو ، وزیر دفاع ونزوئلا در رسانه اجتماعی اعلام کرد که کاراکاس همچنان در پی اقدامات تحریک آمیزی که می تواند صلح و ثبات در منطقه دریای کاراییب و نواحی اطراف را به خطر بیندازد، هشیار است.

منطقه اسکیبو با مساحت 160 هزار کیلومتر مربع به صورت کلی بخشی از گویان است اما در سال های اخیر و پس از کشف منابع عظیم گاز و نفت، دولت ونزوئلا مدعی مالکیت این منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس همزمان با اختلافات ونزوئلا و گویان، یک ناو به منطقه می فرستد

انگلیس همزمان با اختلافات ونزوئلا و گویان، یک ناو به منطقه می فرستد