مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 09:552023-12-23اقتصادي

دفع بهداشتی فاضلاب؛ چالشی اساسی پیش روی نهضت ملی مسکن قم


با توجه به تکمیل ظرفیت اسمی خطوط انتقال و تصفیه خانه های موجود فاضلاب، چالش های جدی برای ارائه خدمات پایدار به ویژه در بخش فاضلاب به سایت های نهضت ملی مسکن وجود دارد.

- ایسنا/قم معاون آبفای استان قم گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت اسمی خطوط انتقال و تصفیه خانه های موجود فاضلاب، چالش های جدی برای ارائه خدمات پایدار به ویژه در بخش فاضلاب به سایت های نهضت ملی مسکن وجود دارد.

تور رسانه ای بازدید از تصفیه خانه فاضلاب قم و دوره آموزشی آشنایی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با فرایندهای تصفیه فاضلاب برگزار شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان در این دوره آموزشی با اشاره به چالش ها و مشکلات فاضلاب شهر قم، زیاندهی بالای بخش فاضلاب ناشی از تعرفه های تکلیفی، عدم وجود اعتبار عمرانی برای اصلاح و بازسازی بیش از 240 کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده، عدم ساماندهی مناسب تانکرهای حمل سپتاژ و فاضلاب های صنعتی را از جمله این مشکلات برشمرد.

وی همچنین هدایت آب های سطحی به شبکه فاضلاب، عدم توسعه زیرساخت های فاضلاب به دلیل مشکلات تأمین اعتبار و عدم تکافوی درآمدها در سطح شهر و سایت های نهضت ملی مسکن را از دیگر چالش های پیش روی بخش فاضلاب شهر قم اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفع بهداشتی فاضلاب؛ چالشی اساسی پیش روی نهضت ملی مسکن قم

دفع بهداشتی فاضلاب؛ چالشی اساسی پیش روی نهضت ملی مسکن قم