مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 13:212024-01-13سياسي

زیربنای یک جامعه در صورت تغییر فرهنگ آن، متحول می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز شنبه 23 دی ماه در نشست مشترک مدیران حوزه های علمیه و مدیران کل آموزش و پرورش کشور با اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که در سالن همایش های ساختمان شماره یک خانه معلم قم برگزار شد، اظهار کرد: هویت هر جامعه ای را فرهنگ آن جامعه شکل می دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ هر جامعه را نیز حاکمیت جامعه به آن جامعه می دهد، مطرح کرد: البته این رابطه متقابل است و گاها حاکمیت از فرهنگ جامعه بر می خیزد و در هر صورت میان فرهنگ و حاکمیت باید همسازی و هماهنگی وجود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در روایات آمده است که اگر اخلاق یک جامعه برود، آن جامعه از دست خواهد رفت، عنوان کرد: همچنین در روایات دیگری نیز آمده است که اگر فرهنگ یک جامعه تغییر کند، تمام زیربنای جامعه تغییر پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ هر جامعه ای منظومه ارزش ها، پسندها و ناپسندهای آن جامعه است، خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه می تواند سیاست و اقتصاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه بر اساس تعالیم اسلامی اعتقاد داریم که فرهنگ خوب و بد داریم، تصریح کرد: اگر بخواهند یک جامعه را نابود کنند، فرهنگ آن جامعه را نابود خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیربنای یک جامعه در صورت تغییر فرهنگ آن، متحول می شود

زیربنای یک جامعه در صورت تغییر فرهنگ آن، متحول می شود