مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 09:052024-01-11اقتصادي

خون این مرد طلایی است!


سازمان انتقال خون ایران به عنوان اولین کشور مسلمان تاکنون یک هزار و 200 اهدا کننده از گروه های مختلف خون نادر شناسایی و در بانک اطلاعاتی ثبت کرده است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: امروز 21 دی ماه، روز ملی خون های نادر است.

گروه خونی فردی که بین 5 تا 10هزار نفر از جمعیت مشاهده نشده باشد گروه خونی نادر نامیده می شود، همه ما با رایج ترین ترین گروه های خونی که عبارتند از A ،B ،AB و گروه خونی O آشنا هستیم که سالانه بیش از 2 میلیون خونگیری در سال در کشور انجام شده و در اختیار نیازمندان و بیمارستانها قرار داده می شود.

اما 360 نوع گروه خونی غیر از گروه های یاد شده شناسایی شده است که ممکن است فرد در زمانی متوجه نادر بودن خون خود می شود که دچار حادثه ای شده و یا صدمه ای دیده باشد یا زنانی که سقط های مکرر داشته اند متوجه این موضوع شوند که دارای خون نادر هستند.

گروه های خونی نادر کدام اند ؟ افراد دارای گروه خونی نادر فقط می توانند خون خود را در اختیار فرد مشابه خود قرار دهند و نمی توانند خونشان را به گروه های خونی شناخته شده اهدا کنند.

هر چند در ایران تعداد افرادی که گروه های خونی نادر دارند بسیار کم است، اما باید بدانند که در صورت نیاز به خون، تنها می توانند از خون خود استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون این مرد طلایی است!

خون این مرد طلایی است!