مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 21:002023-12-25سياسي

نگاهی به نقش های مهم حاج سیداحمد خمینی در صحنه سیاسی ایران


ایرانیان و جهانیان روز 12 بهمن 1357 با چهره جوان و شاد فرزند امام خمینی آشنا شدند که دست در دست رهبر فقید انقلاب از پلکان هواپیمای ایرفرانس پایین می آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مهرداد خدیر در یادداشتی با عنوان مردی برای سـه فصـل در روزنامه هم میهن نوشت: اگر حاج سید مصطفی خمینی در اول آبان 1356 درنگذشته بود، شاید برادر او سیداحمد خمینی به عنوان نزدیک ترین فرد به امام خمینی در سطح اول سیاسی قرار نمی گرفت.

این گزاره اما از منظری دیگر قابل خدشه است چراکه آن اتفاق اگر رخ نمی داد چه بسا نام آیت الله {امام} خمینی دوباره و پس از 14 سال بر سر زبان ها نمی افتاد تا جایی که حسن روحانی برای اولین بار در یک منبر عمومی برای متمایز ساختن از سایر مراجع لفظ امام را به کار برد و بعد از آن کار به جایی رسد که شخص شاه درصدد برآمد با گمان پشت گرمی به سفر شب ژانویه جیمی کارتر، رییس جمهوری آمریکا دستور دهد آن متن توهین آمیز در روزنامه اطلاعات منتشر شود.

به هر رو ایرانیان و جهانیان روز 12 بهمن 1357 با چهره جوان و شاد فرزند امام خمینی آشنا شدند که دست در دست رهبر فقید انقلاب از پلکان هواپیمای ایرفرانس پایین می آمد و آنکه دست چپ را در دست داشت برخلاف تصورات غالب نه خلبان یا میهماندار که افسر زبده امنیتی پلیس فرانسه برای حفاظت از جان امام بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به نقش های مهم حاج سیداحمد خمینی در صحنه سیاسی ایران

نگاهی به نقش های مهم حاج سیداحمد خمینی در صحنه سیاسی ایران