مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 23:002023-12-26بين الملل

کشته شدن 80 تروریست الشباب در سومالی


یک مقام ارشد نظامی سومالی روز سه شنبه از عملیات گسترده علیه تروریست های الشاب، وابسته القاعده و کشته شدن ده ها نفر از آن ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فاریس، یک فرمانده ارشد ارتش سومالی روز سه شنبه اعلام کرد که دستکم 80 تروریست الشباب در عملیات نظامی ارتش این کشوردر استان مودوگ کشته شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی عبدی عبدالله از مقام های نظامی ارشد سومالی گفت که تروریست های وابسته به القاعده مستقر در سومالی در 24 ساعت گذشته در عملیاتی موفق کشته شدند.

وی گفت که ارتش با حمایت نیروهای محلی به عملیات علیه الشباب ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ارتش با حمایت نیروهای محلی عملیات نظامی جداگانه ای را علیه الشباب در استان مودوگ از اواخر هفته گذشته تاکنون انجام داده است.

این کشور از سال 1991 به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال 2007 شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به الشباب (مرتبط با القاعده) است که مقامات محلی شاخه ای از آن ها را خوارج می نامند.

این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده به نحوی که شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن 80 تروریست الشباب در سومالی

کشته شدن 80 تروریست الشباب در سومالی