مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 09:262024-01-10سياسي

تکامل چینش تسلیحات در شناور شهید ابومهدی +عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، در دوازدهمین مرحله از الحاق تجهیزات متنوع شناوری و رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به تازگی برگزار شد، شناور شهید ابومهدی المهندس به سازمان رزم این نیرو پیوست.

شناوری که با لحاظ مجموعه ای از نیازهای متنوع زیستی و انسانی و رزمی، قادر به 14 روز دریانوردی مستمر است و انواعی از آرایه های نظامی را نیز متناسب با شرایط و موقعیت ایفای مأموریت خود داراست.

سرعت تا 80 کیلومتر همچنین موتورهای قدرتمند این شناور، چالاکی ویژه ای به آن بخشیده به طوری که 4 موتور قوی دریایی قادرند تا سرعت این شناور آلومنیومی را به حدود 80 کیلومتر بر ساعت برساند.

سرعتی که بر دریا، عدد بالایی به شمار می رود و چابکی عجیبی را به این شناور با توجه به ماهیت مهندسی ساخت آن می بخشد.

  انواعی از سلاح ها شناور ابومهدی در ناحیه سینه دارای یک توپ 30 میلی متری هدایت الکترونیکی برای مقابله با تهدیدات مقابل است.

همچنین 4 تیربار گتلینگ 3 لول 20 میلی متری با قابلیت هدایت الکترواپتیکی و اتوماتیک به منظور ایفای آخرین دفاع نزدیک پدافندی بر روی آن نصب شده که تا 3.

5 کیلومتر برد دارند.

کروز دریایی  در حوزه موشک های سنگین نیز، شناور ابومهدی دارای 6 تیر موشک کروز ضد ناو است که می تواند بردهایی بین 120 تا 300 کیلومتر داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکامل چینش تسلیحات در شناور شهید ابومهدی +عکس

تکامل چینش تسلیحات در شناور شهید ابومهدی +عکس