مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 دی 1402 ساعت 16:402024-01-04بين الملل

لابی صهیونیست ها چقدر در دانشگاه های آمریکا قدرت دارد؟


استعفای بحث برانگیز «کلودین گی» نخستین سیاه پوست رییس دانشگاه هاروارد که بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی تحت فشار لابی های صهیونیستی صورت گرفته است، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: کلودین گی روز گذشته و تنها بعد از 6 ماه حضور در این سمت از سمت خود استعفا کرد.

گزارش های منتشر شده در رسانه های آمریکایی حاکی از این است که او به اندازه کافی با اظهارات ضدیهودی حامیان فلسطین برخورد نکرده است و لابی های اسراییلی در این استعفا نقش مستقیم داشتند.

حتی گفته می شود بعد از استعفای گی به عنوان رییس هاروارد ماجرا به اینجا ختم نشده و اتهاماتی درباره سرقت ادبی این چهره دانشگاهی در برخی نوشته های علمی او مطرح شده است.

نشریه واشنگتن بیکن که به احزاب جمهوری خواه و محافظه کار طرفدار رژیم اسراییل نزدیک است، اولین بار ادعای سرقت ادبی در کارهای علمی گی را مطرح کرده بود.

هرچند دانشگاه هاروارد در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که اسناد مربوط به اتهامات وارد شده مبنی بر سرقت ادبی در کارهای گی ناکافی بوده است.

این نشریه آمریکایی همچنین در هفته های گذشته بارها این چهره را به دلیل ناکفایتی در حمایت از یهودیان و رژیم اسراییل مورد انتقاد قرار داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لابی صهیونیست ها چقدر در دانشگاه های آمریکا قدرت دارد؟

لابی صهیونیست ها چقدر در دانشگاه های آمریکا قدرت دارد؟