مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 13:352024-01-03اقتصادي

آغاز طرح مطالعاتی زنجیره راهبردی ارزش افزوده خرما در خوزستان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز اجرای طرح مطالعاتی زنجیره راهبردی ارزش افزوده خرما در استان خبر داد و گفت: خوزستان در جایگاه دوم تولید خرمای کشور ایستاده است.

- ایسنا/خوزستان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز اجرای طرح مطالعاتی زنجیره راهبردی ارزش افزوده خرما در استان خبر داد و گفت: خوزستان در جایگاه دوم تولید خرمای کشور ایستاده است.

محمد حسنی نسب در جلسه کارگروه تخصصی خرما ضمن ارائه گزارشی از وضعیت نخیلات استان اظهار کرد: سطح زیر کشت نخیلات در استان خوزستان 42 هزار هکتار بوده که از این میزان 36 هزار هکتار به نخیلات بارور اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان با 277 هزار تن تولید خرما در سال گذشته رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در سال جاری 302 هزار تن خرما از نخیلات استان برداشت شده که این میزان نسبت به سال گذشته رشدی 8 درصدی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، حسنی نسب بیان کرد: 90 درصد خرمای استان در شهرستان های آبادان، خرمشهر، کارون، شادگان و بهبهان تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به انواع خرمای تولید شده در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از کل خرمای تولید شده 180 هزار تن رقم استعمران، 65 هزار تن رقم برحی و 55


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح مطالعاتی زنجیره راهبردی ارزش افزوده خرما در خوزستان

آغاز طرح مطالعاتی زنجیره راهبردی ارزش افزوده خرما در خوزستان