مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 13:402024-01-03بين الملل

ترکیه اجازه اعزام کشتی مین روب به اوکراین را نخواهد داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به دنبال تصمیم وزارت دفاع انگلیس برای تحویل دو فروند کشتی مین روب از نیروی دریایی سلطنتی این کشور به اوکراین، - دولت ترکیه اعلام کرد که اجازه ورود کشتی های مین روبی که انگلیس به اوکراین وعده داده است را به آب های دریای سیاه نخواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به دنبال تصمیم وزارت دفاع انگلیس برای تحویل دو فروند کشتی مین روب از نیروی دریایی سلطنتی این کشور به اوکراین، دولت ترکیه اعلام کرد که مانع ورود این کشتی ها به آب های دریای سیاه خواهد شد.

آنکارا که تنگه های پیونددهنده دریای سیاه و مدیترانه را کنترل می کند، همزمان با آغاز جنگ اوکراین در سال 2022، دسترسی کشتی های نظامی به این گذرگاه ها را بست.

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس ماه گذشته اعلام کرد که این کشور دو کشتی مین یاب متعلق به نیروی دریایی لندن را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

شاپس مدعی شد که با مین روبی مین هایی که روسیه کار گذاشته است، اوکراین عملیات های دریایی خود علیه ناوگان روسیه در دریای سیاه را راحت تر انجام خواهد داد و علاوه بر این، مسیر های صادراتی برای تقویت اقتصاد آسیب دیده کی یف نیز پاکسازی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه اجازه اعزام کشتی مین روب به اوکراین را نخواهد داد

ترکیه اجازه اعزام کشتی مین روب به اوکراین را نخواهد داد