مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 22:252023-12-27پزشكي

جشنواره غذا فرصتی برای احیای غذاهای فراموش شده رشت


کارشناس تغذیه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جشنواره غذا فرصتی برای احیای غذاهای سالم و فراموش شده رشت و گیلان است، گفت: استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی برای گسترش و احیای این غذاها ضروری است.

- دلارام حلمی در گفت وگو با ایسنا درباره ظرفیت برگزاری جشنواره غذا برای جذب گردشگران، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل تنوع خوراک و رشت نیز به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در سطح کشور و دنیا نیز شناخته شده است.

وی تأثیر و اهمیت مصرف غذاهای سنتی را در ذهنیت جامعه و در شهرها و استان های مختلف کشور قطعی دانست و افزود: هم اکنون رشت را به عنوان شهری با فرهنگ و غذاهای متنوع می شناسند و برگزاری جشنواره های غذا سبب جذب گردشگر و معرفی فرهنگ ها است.

داور جشنواره گیله خوراک گفت: برگزاری چندین دوره جشنواره غذا و برنامه های متنوع همزمان با روز رشت سبب معرفی غذاها و فرهنگ اصیل گیلانی و شهر رشت شده به طوری که آوازه آن به گوش بسیاری از استان ها رسیده است.

حلمی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، گردشگری و سلامت در پیاده راه فرهنگی رشت، تاکید کرد: ترویج برنامه های متنوع برای بیان فرهنگ اصیل رشت و گیلان و معرفی آداب و رسوم و تنوع غذایی می تواند در زمینه گردشگری، سلامت و توسعه این شهر موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره غذا فرصتی برای احیای غذاهای فراموش شده رشت

جشنواره غذا فرصتی برای احیای غذاهای فراموش شده رشت