مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 08:272024-01-14بين الملل

طرح بحث برانگیز کاخ سفید درباره بازسازی غزه و ربط آن به سازش بین تل آویو و ریاض


مشاور ارشد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، طرحی بحث برانگیز ارائه کرده که بازسازی نوار غزه پس از جنگ را به عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مرتبط می کند.

- مشاور ارشد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، طرحی بحث برانگیز ارائه کرده که بازسازی نوار غزه پس از جنگ را به عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مرتبط می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته برت مک گورک، مشاور ارشد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، این طرح به عنوان انگیزه ای برای بازسازی غزه خواهد بود که عربستان سعودی و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در آن مشارکت خواهند داشت.

مک گورک در هفته های اخیر این طرح را با مقامات امنیتی بررسی کرد، از جمله آن یک جدول زمانی حدود 90 روزه برای آنچه است که او ادعا می کند پس از پایان جنگ در نوار غزه اتفاق خواهد افتاد.

این مقام آمریکایی مدعی شد اگر آمریکا با اسراییل و عربستان سعودی تلاش دیپلماتیک برای امضای توافق عادی سازی روابط را آغاز کند، امکان دستیابی به ثبات در مناطق جنگ زده وجود دارد! به نقل از وبگاه شبکه روسیا الیوم، وی همچنین می گوید که این طرح به عنوان انگیزه ای برای بازسازی نوار غزه توسط کشورهای ثروتمند و در عین حال به عنوان اهرم فشار بر فلسطینی ها و اسراییل استفاده خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بحث برانگیز کاخ سفید درباره بازسازی غزه و ربط آن به سازش بین تل آویو و ریاض

طرح بحث برانگیز کاخ سفید درباره بازسازی غزه و ربط آن به سازش بین تل آویو و ریاض