مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:102023-12-23اقتصادي

ارزآوری 400 میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی دزفول


560 هزار تن انواع محصولات کشاورزی دزفول طی 2 سال اخیر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه اوراسیا صادر شده که این صادرات 400 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

- ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: 560 هزار تن انواع محصولات کشاورزی دزفول طی 2 سال اخیر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه اوراسیا صادر شده که این صادرات 400 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

بهروز قمرزاده با اشاره به صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه دزفول اظهار کرد: فعال سازی صادرات از طریق مرز هوایی می تواند موجب جهش تولید انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای در این شهرستان شود.

وی سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول را 90 هزار هکتار اعلام و افزود: 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

قمرزاده ادامه داد: 10 هزار میلیارد ریال طرح تولیدی مرتبط با کشاورزی در دزفول آماده و به بانک معرفی شده اما به دلیل نبود اعتبار هیچ تسهیلاتی طی 2 سال اخیر به متقاضیان پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: 220 هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد که 185 هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

قمرزاده اظهار کرد: گلخانه های دزفول هم اکنون یک هزار و 700 شغل مستقیم و چهار هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری 400 میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی دزفول

ارزآوری 400 میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی دزفول