مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:102024-01-15اقتصادي

چرا باید بندر تاریخی سیراف را دید؟


زمستان بهترین فرصت برای سفر به سیراف و بندری است که زمانی از سراسر جهان بازرگانان کالاهای خود را به آن عرضه می کردند و حالا با جاذبه های تاریخی و طبیعی مقصدی جذاب برای گردشگران است.

- باشگاه خبرنگاران توانا: زمستان، وقتی که سوز سرما وارد بسیاری از شهرهای سرد کشور می شود، سفر به کهن ترین بندر در جنوب کشور با آب و هوای مطبوع، جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان که زمانی آوازه آن در جهان پیچیده بوده است، می تواند مقصد جذابی باشد.

سیراف، همان جایی است که زمانی شهره جهان بود و بازرگانان از سراسر جهان برای داد و ستد به آن رفت و آمد می کردند و گاهی نیز در همان جا می ماندند و با اهل این بندر وصلت می کردند و به رونق هرچه بیشتر آن کمک می کردند.

این بندر تاریخی در استان بوشهر و بین دو بندر کنگان و عسلویه قرار دارد و شهرت آن بیشتر به دلیل قدمت زیاد و بین المللی بودن آن در گذشته های دور است که باعث شده بود تا دریانوردان از نقاط مختلف جهان به آن سفر کنند و کالاهای مختلفی به آن وارد و صادر کنند.

جغرافی دانان و مورخان زیادی از این شهر بندری در کتابهایشان نوشته اند و از آن به عنوان شهری ثروتمند و آباد نام برده اند که دریانوردانی نام آور همچون سلیمان سیرافی دارد که برای اولین بار مسیر دریایی خلیج فارس تا چین را دریانوردی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید بندر تاریخی سیراف را دید؟

چرا باید بندر تاریخی سیراف را دید؟