مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 14:402024-01-01فرهنگي

گورستان پارتی تاق بستان می تواند ظرف 2 سال سایت موزه شود


مدیر پایگاه ملی تاق بستان از پیگیری برای تبدیل گورستان پارتی تاق بستان به سایت موزه خبر داد و گفت: این محوطه باستانی قابلیت این را دارد که ظرف مدت دو سال به سایت موزه تبدیل شود.

- گورستان پارتی "تاق بستان" می تواند ظرف 2 سال سایت موزه شود ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه ملی تاق بستان از پیگیری برای تبدیل گورستان پارتی تاق بستان به سایت موزه خبر داد و گفت: این محوطه باستانی قابلیت این را دارد که ظرف مدت دو سال به سایت موزه تبدیل شود.

محمدمهدی فیض آقایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازدید اخیر مدیرکل ثبت حریم، آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور از محوطه گورستان پارتی تاق بستان، اظهار کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان حدود هشت هکتار وسعت دارد که حدود چهار هکتار آن را محوطه گورستان پارتی تشکیل داده است.

وی افزود: گورستان پارتی اواخر دهه 40 بصورت اتفاقی کشف شد و بدنبال آن طی دو مرحله یک بار توسط مرحوم سیف الله کامبخش فرد و یک بار هم توسط دکتر علی بیگی مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفت.

مدیر پایگاه ملی تاق بستان تصریح کرد: طی کاوش های باستان شناسی صورت گرفته در این محوطه حدود 40 خمره حاوی مردگانی که به شکل جنین همراه با آذوقه تدفین شده بودند، کشف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گورستان پارتی تاق بستان می تواند ظرف 2 سال سایت موزه شود

گورستان پارتی تاق بستان می تواند ظرف 2 سال سایت موزه شود