مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 18:552024-01-10پزشكي

پیشگیری از دیابت و سرطان با مصرف نان سالم


علیرضا زالی در سومین نشست کمیته نان کامل که با حضور نمایندگان سازمان های مرتبط در تالار شهیدبهشتی برگزار شد، نان کامل را یکی از انواع نان سالم برشمرد و بر ضرورت حرکت به سمت افزایش کیفیت نان موجود تاکید کرد.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که بیش از 500 نوع نان مختلف در کشور وجود دارد؛ گفت: نان سالم می تواند از بسیاری از بیماری ها نظیر دیابت، کم خونی، سرطان جلوگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، علیرضا زالی در سومین نشست کمیته نان کامل که با حضور نمایندگان سازمان های مرتبط در تالار شهیدبهشتی برگزار شد، نان کامل را یکی از انواع نان سالم برشمرد و بر ضرورت حرکت به سمت افزایش کیفیت نان موجود تاکید کرد.

زالی با اشاره به اینکه نان به ویژه نان های سنتی در کشور ما به عنوان پرمصرف ترین ماده غذایی محسوب می شود، گفت: به طور متوسط نزدیک به 70 درصد از انرژی روزانه و 40 درصد از پروتیین مردم کشور از طریق نان تامین می شود.

وی اضافه کرد: ارزش تغذیه ای نان مستقیماً در سلامت افراد تاثیر دارد و در صورتی که نان سالمی در اختیار افراد جامعه نباشد مشکلات سلامت ضمن افزایش بیماری ها بروز خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: طبق مطالعاتی که به کمک کارشناسان تغذیه انجام شده، بیش از 500 نوع نان مختلف در کشور وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از دیابت و سرطان با مصرف نان سالم

پیشگیری از دیابت و سرطان با مصرف نان سالم