مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:352023-12-26سياسي

ناوبری دقیق شناورها با سامانه موقعیت یاب دریایی ایران ساخت


با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، موقعیت یاب دریایی به منظور هدایت و ناوبری شناورها توسط یکی از شرکت های فناور تولید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا نجف پور، مدیرعامل این شرکت فناور، گفت: GPS map یا همان موقعیت یاب، یک سامانه مبتنی بر نرم افزار و سخت افزار است که در کشتی های تجاری، صیادی و نظامی کاربرد دارد.

عملکرد آن هم به این صورت است که یک سخت افزار به همراه نرم افزار در کشتی نصب می شود که شبیه مانیتور 10 اینچ است و مجموعه ای از ابزار کار با نقشه همراه آن است.

وی، قابلیت بارگذاری نقشه های دریایی و ماهواره ای، اتصال به رادار و AIS را از ویژگی های سامانه موقعیت یاب دریایی برشمرد و اظهار کرد: کاربری که از این سامانه استفاده می کند، بر اساس اطلاعاتی که از سامانه هایی مانند AIS رادار و GPS دریافت می کند، می تواند موقعیت خود را در دریا در هر لحظه رصد کند.

همچنین می تواند توپولوژی دریا شامل عمق را در هر لحظه مشاهده کند و در کنار آن می تواند کشتی ها و قایق های دیگری را که در حال استفاده از این سامانه و سامانه های مشابه هستند، در هر لحظه روی نقشه ببیند.

در نهایت با این اطلاعات می تواند هدایت و ناوبری شناور را انجام دهد و زمانی که بخواهد از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کند، می تواند مسیر خود را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناوبری دقیق شناورها با سامانه موقعیت یاب دریایی ایران ساخت

ناوبری دقیق شناورها با سامانه موقعیت یاب دریایی ایران ساخت