مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 09:252024-01-06اقتصادي

اثر اغراق هر چند کوچک برخی متخصصان بر بی تفاوتی برخی مسؤولین غیرمتخصص


به باور متخصصان حوزه زلزله، به شرط استفاده از مصالح استاندارد و مکان­ یابی درست، هزینه مقاوم سازی بناها تنها 5 تا 10 درصد از کل هزینه ها را شامل می شود، - به باور متخصصان حوزه زلزله، به شرط استفاده از مصالح استاندارد و مکان­ یابی درست، هزینه مقاوم سازی بناها تنها 5 تا 10 درصد از کل هزینه ها را شامل می شود، ولی در حال حاضر به دلیل سود سرشار صنعت ساختمان و عدم نظارت جدی و بایسته بر تمامی ساخت و سازها، در این صنعت تخلفات بی شماری به چشم می خورد و زیان آن در گام نخست متوجه مردم و در پی آن دولت است.

دکتر شهریار سلیمانی آزاد، پژوهشگر لرزه زمین ساخت و مسؤول پروژه های پالئوسایزمولوژی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در گفت وگو با ایسنا، گفت: هر از چندگاهی خبر یک مصاحبه تند و تیز از رسانه ها در مورد زمینلرزه قریب الوقوع تهران و یا میزان آسیب پذیری بسیار بالای سازه ها توسط متخصصان مرتبط و گاه کاملا غیر مرتبط، توجه همگان را به خود جلب می کند و مردم ما نگران و جمعی دیگر از متخصصین باتجربه نیز شگفت زده از اغراق هر چند کوچک خبر یادشده می شوند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی مسؤولان نیز متوسل به جنبه منفی آن اغراق هستند تا بار دیگر سرپوشی بر کم کاری های خود و پیشینیان خود بگذارند! .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر اغراق هر چند کوچک برخی متخصصان بر بی تفاوتی برخی مسؤولین غیرمتخصص

اثر اغراق هر چند کوچک برخی متخصصان بر بی تفاوتی برخی مسؤولین غیرمتخصص