مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 11:012024-01-18اقتصادي

معلمی که با کشاورزی نماینده ایران در کنفرانس جهانی ارگانیک شد


زهرا طاهری پرکوهی وارد راه جدیدی شد و توانست جان تازه ای به کشاورزی و مزارع شالیزاری ببخشد، عشق و علاقه موجب شد معلم آملی در این مسیر قرار گیرد، مسیری که هم به کاهش هزینه های تولید و از همه مهم تر تولید محصول سالم منجر شد.

اینجا مزرعه آقای محمد خوب زاد کشاورز آملی است که با همه مزارع برنج فرق دارد، اینجا در کنار اینکه برنج درحال قد کشیدن است، اردک و ماهی هم در حال پرورش است.

*تلفیقی از یک ابتکار با پرورش اردک در شالیزار حال و هوای متفاوتی بر مزرعه آقای خوب زاد حاکم است، همزمان که عطر شالی در فضا می پیچید هیاهوی اردک و ماهی در مزرعه جلوه حیات را معنا می کند.

توسعه و ترویج کشت تلفیقی برنج و اردک و ماهی می تواند بازده اقتصادی مزارع شالیزاری را افزایش دهد.

کشت برنج و پرورش ماهی در شالیزار به عنوان بهترین و سودمندترین شیوه مدیریت شالیزارهای غرقابی بوده و کشاورزان پرورش دهنده اذعان به مفید بودن آن به ویژه برای کنترل حشرات و آفات، علف های هرز، بهبود حاصلخیزی و نرم شدن خاک سطحی دارند.

*معلمی که با کشاورزی خودش را شناخت روایت ما تجربه کار آقای محمد خوب زاد 66 ساله کشاورز دابودشت آملی است، در ابتدا تصورم بر این بود که کارهای مزرعه توسط شخص دیگری انجام می شد اما وقتی متوجه شدم کارهای مزرعه توسط خودشان انجام می شود، کمی جا خوردم، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلمی که با کشاورزی نماینده ایران در کنفرانس جهانی ارگانیک شد

معلمی که با کشاورزی نماینده ایران در کنفرانس جهانی ارگانیک شد