مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 12:052023-12-23بين الملل

افشای خودزنی مرگبار ارتش آمریکا در عراق بعد از 20 سال


یک شبکه آمریکایی فاش کرد که ارتش این کشور در سال 2004 تعدادی از نظامیان آمریکایی را در شهر فلوجه هدف قرار داده و کشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رادیو ملی آمریکا (NPR)  طی گزارشی گفت که در سال 2004 در جریان نبرد [اول] شهر فلوجه، 15 سرباز آمریکایی و یک مترجم عراقی طی آتش نیروهای خودی کشته شده اند.

رسانه آمریکایی فاش کرد که این موضوع سال ها مخفی نگه داشته شد زیرا عامل این حادثه یک افسر آمریکایی بود که پدرش آن زمان یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بود.

اما اکنون نمایندگان مجلس سنا اقدام به بازگشایی پرونده کرده اند و خانواده های قربانیان در حال آماده شدن برای راه اندازی جنبشی برای افشای جزییات این پرونده و دلایل کتمان ماهیت حادثه هستند.

طبق این گزارش، گلوله توپخانه ارتش آمریکا حیاط مدرسه ا ی را هدف قرار داد که تفنگداران دریایی در آن جا سنگر گرفته بودند، اما به خانواده سربازان گفته شد که آن ها در حمله شبه نظامیان عراقی کشته شده اند.

اما اکنون سپاه تفنگداران دریایی ایالات آمریکا تحت فشار نمایندگان کنگره مجبور شده است که به اشتباه رخ داده اعتراف کند.

رادیو ملی آمریکا چند ماه پیش متوجه شد که پسر یک سیاستمدار عامل این گاف بزرگ بوده و همین موضوع موجب شده تا به کل ماجرا سرپوش گذاشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای خودزنی مرگبار ارتش آمریکا در عراق بعد از 20 سال

افشای خودزنی مرگبار ارتش آمریکا در عراق بعد از 20 سال