مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 09:252024-01-13بين الملل

وارثان ماندلا علیه نئوآپارتاید


در میان افرادی که در فرودگاه زامبیا در 1990 منتظر استقبال از نلسون ماندلا، رهبر مبارزان علیه رژیم آپارتایدی بودند، مردی با چفیه عربی دیده می شد که منتظر دیدار با ماندلا بود.

- در میان افرادی که در فرودگاه زامبیا در 1990 منتظر استقبال از نلسون ماندلا، رهبر مبارزان علیه رژیم آپارتایدی بودند، مردی با چفیه عربی دیده می شد که منتظر دیدار با ماندلا بود.

دیدار یاسر عرفات، رهبر فلسطینی ها با او، نقطه آغاز روابط دوستانه میان مبارزان فلسطینی ها با مبارزان آپارتاید در آفریقا بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهیختگان در ادامه نوشت: شاید نقطه مشترکی که میان مردم فلسطین و آفریقایی ها وجود داشت، مبارزه با تبعیض نژادی بود، چیزی که اسراییلی ها آن را در پوشش مظلوم نمایی و تروریست خواندن فلسطینی ها توجیه می کنند.

حالا بعد از آغاز عملیات 7 اکتبر و بعد از 75 سال ادامه این کشتار و نسل کشی علیه فلسطینی ها، آفریقایی جنوبی با پرونده ای 84 صفحه ای شکایت علیه اسراییل و نسل کشی در غزه را به دیوان بین المللی لاهه برده تا اسراییلی ها برای اولین بار مجبور باشند به خاطر نسل کشی علیه فلسطینی ها در موضع متهم قرار بگیرند.

شکایت به دادگاه جهان 8 دی ماه بود که آفریقایی جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری ICJ در لاهه به خاطر نقض کنوانسیون نسل کشی 1948 از اسراییل شکایت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وارثان ماندلا علیه نئوآپارتاید

وارثان ماندلا علیه نئوآپارتاید