مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 11:512023-12-26اقتصادي

پیش نهادی کارشناسانه برای عبور از مازوت سوزی در نیروگاه شازند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، چند روزی است که دوباره با آغاز فصل سرما و با اعلان رسمی، سوخت نیروگاه حرارتی شازند از گاز طبیعی به مازوت تغییر کرده و هوای شهرستان شازند و اراک با گازهای سمی و خطرناک آلوده شده است.

علیرغم اینکه بارها اعلام شد که دیگر در نیروگاه های نزدیک به کلانشهرها از سوخت مازوت استفاده نخواهد شد ولی این وعده ها عملیاتی نشد و این قصه پر غصه دوباره آغاز گردید، در این مدت بسیاری از فعالان رسانه ای و محیط زیست به این اقدام اعتراض کردند که نتیجه ای را در برنداشته است.

کارشناس ارشد آموزش شیمی استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه نیاز مبرم به تولید برق در کشور از یک سو و مصرف بالای گاز شهری در بخش خانگی در فصل سرما از سوی دیگر باعث شده که نیروگاه شازند ناگزیر به سوخت مازوت رو بیاورد و آلودگی هوا را دوچندان کند، می گوید: نیروگاه حرارتی شازند، مانند بسیاری از نیروگاه های حرارتی دیگر در فصل سرما از سوخت مازوت برای تولید بخار و سپس تبدیل آن به برق استفاده می کند.

  مصرف مازوت در نیروگاه حسین معافی با بیان اینکه استفاده از سوخت مازوت در این نوع نیروگاه ها به عوامل متعددی بازمی گردد، می افزاید: قابلیت انباشت یکی از دلایل مصرف این سوخت است، مازوت، به عنوان یک سوخت ذخیره پذیر، قابلیت انباشت بالایی دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نهادی کارشناسانه برای عبور از مازوت سوزی در نیروگاه شازند

پیش نهادی کارشناسانه برای عبور از مازوت سوزی در نیروگاه شازند