مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:352023-12-26ورزشي

رویداد آیین ملی چوگان در ارگ جدید بم برگزار می شود


رویداد آیین ملی چوگان ایران طی روزهای هفتم و هشتم دی ماه جاری در ارگ جدید بم برگزار می شود.

- ایسنا/کرمان دبیر رویداد گفت: رویداد آیین ملی چوگان ایران طی روزهای هفتم و هشتم دی ماه جاری در ارگ جدید بم برگزار می شود.

رضا شاه محمدی امروز پنجم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار تیم برتر کشور از تهران، اصفهان و کرمان در رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم شرکت می کنند و به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: در آیین افتتاحیه نخستین رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم سخنرانی هایی با موضوع ثبت جهانی چوگان، پیشینیه شهر بم و جایگاه چوگان در شاهنامه انجام خواهد شد.

دبیر هیئت چوگان استان کرمان از شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی و نقالی در رویداد آیین ملی چوگان ایران خبر داد و افزود: استانداری کرمان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری و شهرداری بم و مدیران ارگ قدیم بم برای برگزاری این رویداد همکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه چوگان، نخستین بازی گروهی ست که توسط بشریت اختراع شده و ما افتخار می کنیم این بازی توسط اجداد ما ایرانیان اختراع شده، گفت: چوگان در کرمان سابقه دیرینه ای دارد و دیوارنگاره چوگان را در کاروانسرای گنجعلی خان کرمان مشاهده می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویداد آیین ملی چوگان در ارگ جدید بم برگزار می شود

رویداد آیین ملی چوگان در ارگ جدید بم برگزار می شود