مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 10:402024-01-03اجتماعي

در مدارس عشایری، استعداد حاضر و امکانات غایب است


مشکلات عدیده از جمله کوچ مداوم، نبود وسایل و امکانات اولیه آموزشی، منطبق نبودن مطالب و محتوای کتب درسی با نوع زندگی عشایری و.

مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان عشایر ایجاد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازواحد دانش آموزی خبرگزاری فارس از شیراز، امروزه با پیشرفت علم و فناوری و همچنین تغییر رویکردهای علمی، امکان تحصیل و وجود امکانات لازم برای تحصیل یک دانش آموز تا حدود زیادی مهیا شده است.

اما در برخی از نقاط استان فارس این امکانات و الزامات لازم و حداقلی برای تحصیل دانش آموزان به سختی فراهم شده و تعدادی از دانش آموزان استان فارس با مشقت های فراوانی برای تحصیل خود دست و پنجه نرم می کنند.

یکی از این مدارس که کلاسهای درس در آن به صورت سیار و زیر نظر اداره آموزش و پرورش عشایر سیار استان فارس برگزار می شود، دبستان شهید محمد نادری واقع در منطقه نورآباد استان فارس است.

تحصیل سیار و نیمه سیار به گفته راهبر عشایری منطقه نورآباد، مناطقی که زیر نظر اداره آموزش و پرورش عشایر سیار هستند به دو صورت مشغول به فعالیت هستند.

نوع اول به صورت نیمه سیار است که همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان سال ادامه می دهند، نوع دوم مدارس سیار هستند که با آغاز سال تحصیلی فعالیت خود را شروع کرده و پس از آغاز سال جدید با توجه با کوچ عشای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مدارس عشایری، استعداد حاضر و امکانات غایب است

در مدارس عشایری، استعداد حاضر و امکانات غایب است