مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 16:552023-12-24اقتصادي

توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن کاهش خطر بلایا امکان پذیر نیست


رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به فرارسیدن سالروز زلزله بم و روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: در دوره زمانی 2015-2005 کل خسارات اقتصادی ناشی از بلایا در دنیا بالغ بر 1.

- 3 تریلیون دلار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محسن بارونی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن رویکرد کاهش خطر بلایا امکان پذیر نیست، اظهار کرد: شواهد نشان می دهد در همه کشورها افزایش میزان مواجهه افراد و سرمایه ها در برابر بلایا بسیار سریع تر از کاهش آسیب پذیری صورت گرفته؛ بنابراین خسارات ناشی از بلایا به طور مستمر افزایش یافته است.

وی بررسی آمار وقوع مخاطرات در ایران را نشان دهنده میزان بالای وقوع مخاطرات طبیعی و انسان ساخت دانست و گفت: این موضوع به علت موقعیت جغرافیایی و خصوصیات توپوگرافیک ایران و آسیب پذیری بالای سازه ای و غیرسازه ای در ساختمان ها است که منجر به مرگ، صدمات بی شمار و پیامدهای سوء سلامتی می شود.

به گفته وی، با توجه به اهمیت کاهش اثرات بلایای طبیعی، اسناد بالادستی در ایران نظیر برنامه پنجم و ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اهداف کلان نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران بر پیشگیری، کاهش آسیب و آمادگی نظام سلامت برای مقابله در برابر بلایا با رویکرد توسعه پایدار تأکید دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن کاهش خطر بلایا امکان پذیر نیست

توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن کاهش خطر بلایا امکان پذیر نیست