مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 13:402024-01-10اقتصادي

وزیر جهاد کشاورزی: تحقیقات کشاورزی باید به مزرعه برود


وزیر جهادکشاورزی بر ورود تحقیقات کاربردی به مزارع و واحد های تولیدی کشاورزی تاکید کرد و دانش بنیان سازی کشاورزی را تنها راه تأمین امنیت غذایی کشور دانست.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست با رییس، معاونین و رؤسای موسسات تحقیقاتی سازمان تات یادآوری کرد: وزارت جهادکشاورزی متولی سفره و معیشت مردم است و باید غذای سالم و کافی را در اختیار جامعه قرار دهد.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به 12 قلم محصول اساسی کشاورزی افزود: ما باید این محصولات را با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک، محدودیت منابع آب و خاک و عقب ماندگی در سرمایه گذاری کشاورزی، تولید کنیم.

نیکبخت با تاکید بر پیشرفت کشاورزی به رغم محدودیت های موجود، ادامه داد: ما راهی به جز کشاورزی دانش بنیان برای افزایش بهره وری نداریم و در راه رسیدن به آن ناگزیر از عملیاتی ساختن و کاربردی کردن تحقیق و پژوهش و کشاندن دانش به عرصه مزارع هستیم.

وی در همین رابطه اضافه کرد: 2.

5 درصد مقالات کشاورزی جهان مربوط به تات است و این افتخار بزرگی برای ایران است، این افتخار می بایست در پای ساقه گندم، تولید بذر و نهاده، فناوری واحد تولیدی و همه زیربخش های کشاورزی تزریق شود و میوه آن که بهره وری و فراوانی تولید با منابع محدود است، شاکله امنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جهاد کشاورزی: تحقیقات کشاورزی باید به مزرعه برود

وزیر جهاد کشاورزی: تحقیقات کشاورزی باید به مزرعه برود