مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 08:302024-01-07بين الملل

فرمانده سابق ناتو: ترکیه باید اجازه دهد کشتی های جنگی از دریای سیاه عبور کنند


فرمانده سابق «نیروهای متحد عالی ناتو» مدعی شد که هیچ توجیهی از سمت آنکارا وجود ندارد که اجازه ندهد یکی از اعضای این بلوک نظامی کشتی های جنگی خود را به اوکراین اهدا کند.

- فرمانده سابق نیروهای متحد عالی ناتو مدعی شد که هیچ توجیهی از سمت آنکارا وجود ندارد که اجازه ندهد یکی از اعضای این بلوک نظامی کشتی های جنگی خود را به اوکراین اهدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که به کشتی های مین روبی که انگلیس به اوکراین تعهد داده، اجازه عبور از تنگه بسفر را نخواهد داد.

آنکارا که کنترل تنگه هایی را در دست دارد که دریای سیاه را به دریای مدیترانه متصل می کند، با آغاز درگیری در اوکراین در سال 2022، دسترسی کشتی های جنگی خارجی را مسدود کرد.

با این حال جیمز استاوریدیس فرمانده سابق نیروهای متحد عالی ناتو ادعا کرد که براساس کنوانسیون 1936 مونترو اختیار و صلاحدید کافی وجود دارد و آنکارا باید از یک راه گریز برای اجازه دادن به عبور کشتی های جنگی صرفا دفاعی استفاده می کرد.

این آدمیرال آمریکایی بازنشسته به نشریه پالتیکو گفت: این موضع واضح ناتو است که ترکیه به عنوان بخشی از نقشش در ناتو مورد توافق قرار داده است.

او در ادامه مدعی شد که آنکارا به جای اینکه بیش از حد تلاش کند تا تعادلی در روابط خود با مسکو و غرب داشته باشد، باید به طور ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده سابق ناتو: ترکیه باید اجازه دهد کشتی های جنگی از دریای سیاه عبور کنند

فرمانده سابق ناتو: ترکیه باید اجازه دهد کشتی های جنگی از دریای سیاه عبور کنند