مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 11:002024-01-08اقتصادي

100 درصد نیازهای خونی کشور تامین شده است


از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه اهدای خون به طور متوسط چهار درصد افزایش یافته و 100 درصد نیازهای خونی و فرآورده های آن در کشور تامین شده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه اهدای خون به طور متوسط چهار درصد افزایش یافته و 100 درصد نیازهای خونی و فرآورده های آن در کشور تامین شده است.

مصطفی جمالی، امروز دوشنبه 18 دی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان انتقال خون سالانه 2 میلیون و 700 هزار نفر مراجعه کننده دارد و سال گذشته از جمع مراجعه کنندگان، 2 میلیون و 220 هزار نفر خون اهدا کردند.

وی گفت: ذخایر خون و فرآورده های آن را از میانگین چهار روز در گذشته، به هشت روز رسانده ایم و برای مثال در حادثه تروریستی کرمان مشکلی برای تامین خون نداشتیم زیرا ذخایر خونی استان کافی بود هرچند از سایر استان ها ذخایر خونی O منفی به کرمان ارسال کردیم و هیچ بیماری به علت کمبود گروه خونی آسیب ندید.

مدیرعامل سازمان انتقال خون اظهار داشت: غربالگری آنتی بادی و تعیین گروه های فرعی خونی از اقدامات جدید در انتقال خون کشور است که سلامت خون و فرآورده های آن ارتقای چشمگیری خواهد داشت و کیسه های خون هم فیلتردار شده که عوارض آن کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 درصد نیازهای خونی کشور تامین شده است

100 درصد نیازهای خونی کشور تامین شده است