مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 09:152024-01-05سياسي

سرانجام پرونده قضایی ترور شهید سلیمانی به کجا ختم می شود؟


ایالات متحده آمریکا با ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به دنبال عدم گسترش جبهه ی مقاومت در جغرافیای غرب آسیا بود.

حاج قاسم فرمانده ای کم نظیر و شجاع در میدان نبرد و متفکر در طرح های راهبردی بود.

- باشگاه خبرنگاران توانا: شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس محبوبیت زیادی در بین مردم کشور های جبهه مقاومت به واسطه مبارزه با تروریستها، برخوردار بودند.

پس از عملیات ترور در فرودگاه بغداد به دستور ترامپ رییس جمهور وقت دولت آمریکا، خشم از این اقدام در سراسر کشورهای جبهه مقاومت فوران کشید و خواستار محاکمه آمران و عاملان این جنایت شدند.

طبق کنوانسیون1973 حاج قاسم به عنوان نماینده ایران با دعوت مقامات عراقی حاضر شده بود و از مصونیت دیپلماتیک برخودار بود؛ از این سوی ترور وی مصداق نقض کنوانسیون1973 می باشد.

بامداد روز جمعه 13 دی ماه سال 1398 تلویزیون عراق خبری مبنی بر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد پخش کرد.

ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای، رسما مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام پرونده قضایی ترور شهید سلیمانی به کجا ختم می شود؟

سرانجام پرونده قضایی ترور شهید سلیمانی به کجا ختم می شود؟