مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 11:352023-12-27بين الملل

اذعان تلخ اوکراین به تسلط روسیه بر «ماریینکا»


به رغم ادعاهای اخیر کی یف درباره شهر ماریینکا، فرمانده ارتش اوکراین شامگاه سه شنبه گفت که به خاطر «حفظ جان» نظامیانش از این شهر عقب نشینی کرده اند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ حدود دو ماه پس از تاکید فرمانده کل ارتش اوکراین به رسیدن جنگ با روسیه به بن بست ، کی یف تسلط مسکو بر یک شهر راهبردی در دونتسک را تایید کرد.

فرمانده کل ارتش اوکراین والری زالوژنی، در یک نشست خبری تسلط روسیه بر ماریینکا را تایید کرد؛ موضوعی که وزیر دفاع روسیه سرگیی شویگو پیشتر اعلام کرده بود اما اوکراین منکر آن شده بود.

زالوژنی و وزیر خارجه آمریکا   ماریینکا یک شهر تقریبا کوچک در دونتسک است اما رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس گزارش داده بود که روسیه در تلاش برای تسلط بر آن است تا ضمن پیشروی به سمت غرب، لایه های حفاظتی از دونتسک را تقویت کند.

فرمانده کل ارتش اوکراین درباره درگیری های چند ماهه بر سر ماریینکا گفت که این دقیقا شبیه باخموت است، خیابان به خیابان، کوچه به کوچه.

جنگ است و واقعیت آن است که ما به حاشیه شهر عقب نشینی کردیم .

این سخنان در شرایطی مطرح شده که والوژنی در مصاحبه آبان ماه با مجله انگلیسی اکونومیست گفته بود که اوکراین در جنگ با روسیه به بن بست رسید؛ اظهارنظری که با واکنش تند زلنسکی مواجه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان تلخ اوکراین به تسلط روسیه بر «ماریینکا»

اذعان تلخ اوکراین به تسلط روسیه بر «ماریینکا»