مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 11:202023-12-31بين الملل

جنگ قدرت در کابینه جنگ اسراییل


خودداری اعضای کابینه جنگ اسراییل یوآو گالانت و بنی گانتز از شرکت در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو، باعث شد تا رسانه های عبری امروز یک شنبه 31 دسامبر به جای تحلیل جنگ غزه، - گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ تحلیلگر سیاسی شبکه کان میشل شیمش درباره ریشه اختلافات در بین مقامات تل آویو می گوید در این هفته حساس تنش زیادی بین اعضای کابینه جنگ ایجاد شده و موضوع اصلی اختلافات و درگیری، روزهای بعد از جنگ غزه است .

تحلیلگر اسراییلی با تصریح این نکته که روابط نتانیاهو با وزیر دفاعش از ابتدای جنگ تاکنون، روابط خوبی نبوده می گوید گالانت و گانتز دعوت نخست وزیر برای شرکت در نشست مطبوعاتی مشترک را رد کردند تا همه، صندلی های خالی شان گویای اختلافی بزرگ باشند.

دست ندادن گانتز و گالانت با نتانیاهو در نشست هبری هفته گذشته شیمش در اشاره به مخالفت برخی وزرای تندروی کابینه با پایان جنگ در غزه تاکید کرد که نتانیاهو بالاخره ناچار می شود تا بین راهبرد بنی گانتز و تفکر بزالل اسموتریچ یکی را انتخاب کند .

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط حماس و با پیوستن گانتز از احزاب مخالف به کابینه برای مدیریت جنگ، برخی وزرای نتانیاهو نظیر اسموتریچ و ایتمار بن گوویر تهدید کرده بودند که در صورت توقف حملات علیه غزه، از ائتلاف حکومتی خارج خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ قدرت در کابینه جنگ اسراییل

جنگ قدرت در کابینه جنگ اسراییل