مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 15:352024-01-10اقتصادي

کشت زیره و خاکشیر در 100 هکتار از اراضی دیم فامنین


مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از تعهد کشت 100 هکتار گیاهان دارویی دیم در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: سهمیه تعیین شده امسال شامل کشت زیره سبز، - ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از تعهد کشت 100 هکتار گیاهان دارویی دیم در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: سهمیه تعیین شده امسال شامل کشت زیره سبز، خاکشیر و قدومه است.

منصور خزایی با تأکید بر کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: طی سال های اخیر به علت کاهش نزولات جوی کشت محصولات جایگزین نظیر زعفران در شهرستان مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گیاه زعفران با حدود 3000 مترمکعب در هکتار نیاز آبی و فعالیت گیاه در پاییز و زمستان بهره برداری قابل توجهی دارد، افزود: این گیاه در طول فصل تابستان غیرفعال است و نیازی به آبیاری ندارد از همین رو کشت زعفران به عنوان گزینه مناسب کشت های جایگزین است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با تأکید بر اینکه گیاه زعفران فرصتی برای تحقق اصلاح الگوی کشت در شهرستان است، تصریح کرد: به علت امکان کشت در سطوح اندک، کشت و برداشت زعفران مورد توجه زنان روستایی قرار دارد و به عنوان یک فعالیت اقتصادی می تواند در افزایش درآمد خانواده مفید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت زیره و خاکشیر در 100 هکتار از اراضی دیم فامنین

کشت زیره و خاکشیر در 100 هکتار از اراضی دیم فامنین