مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 14:002024-01-18اقتصادي

توان تسهیلات دهی بانک هایی که وام مسکن ندادند کاهش می یابد


محرم زاده یخفروزان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره راهکار موظف کردن بانک ها به اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن گفت: - احمد محرم زاده یخفروزان گفت: بانک هایی که از اعطای تسهیلات ساخت و خرید مسکن خودداری می کنند، جهت تنبیه توان تسهیلات دهی آن ها کاهش می یابد و این اعتبار به بانک های موفق اعطا می شود؛ مجبوریم سیستم تشویقی و تنبیهی را در این زمینه انجام بدهیم.

محرم زاده یخفروزان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره راهکار موظف کردن بانک ها به اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن گفت: بانک ها در چند سال گذشته عملکرد مناسبی در حوزه اعطای تسهیلات ساخت و خرید مسکن نداشته اند و اصلا تمایلی به پرداخت تسهیلات مسکن ندارند.

  محرم زاده بخفروزان در ادامه بیان کرد: به دلیل همین استنکاف بانک ها است که قوانین مصوب مجلس برای رونق نهضت ملی مسکن روی زمین مانده است، مردم تا سرمایه ای نداشته باشند نمی توانند اقدام به ساخت و ساز مسکن و یا خرید آن کنند.

  این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: تعداد انگشت شماری از بانک ها در این حوزه اقدام به اعطای وام کردند، ولی سایر بانک ها به تکالیف خود برای اعطای تسهیلات ساخت و خرید مسکن عمل نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان تسهیلات دهی بانک هایی که وام مسکن ندادند کاهش می یابد

توان تسهیلات دهی بانک هایی که وام مسکن ندادند کاهش می یابد