مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 08:552024-01-11اقتصادي

افزایش 29 درصدی توقیف خودروهای شوتی در خراسان جنوبی


رییس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: توقیف خودروهای شوتی در استان طی 9 ماه ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته 29 درصد افزایش دارد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یکی از معضلات اساسی که استان مرزی خراسان جنوبی با آن دست و پنجه نرم می کند معضل قاچاق سوخت وخطرات بسیاری ست که به این واسطه متحمل می شود.

چرا که خودروهای سوخت علاوه بر این که جان و مال خویش را به مخاطره می افکنند سبب به مخاطره افتادن جان و مال کاربران جاده ای خراسان جنوبی نیز می شوند به طوری که کشفیات قاچاق سوخت و حوادث ناشی از آن از پر تکرارترین اخبار حوادثی این استان به حساب می آید.

با این که مقابله با قاچاق سوخت در خراسان جنوبی به هر طریق ممکن از سوی نهادهای متولی انجام می شود اما باز هم شاهد قاچاق فور آن در استان و مخاطرات ناشی از خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی به ویژه محور بیرجند - نهبندان و سربیشه هستیم.

جالب این که کشف فرآوده های نفتی قاچاق نیز در 9 ماه امسال نسبت به سال گذشته در همین مدت 37 درصد افزایش دارد.

کارشناسان هم دلیل قاچاق فرآوده های نفتی را در خراسان جنوبی افزایش قیمت بسیار زیاد فرآورده های نفتی در آن سوی مرزها، وجود خودروهای فرسوده و خارج نشدن از ناوگان، دریافت سهمیه و وجود شغل های کاذب اعلام می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 29 درصدی توقیف خودروهای شوتی در خراسان جنوبی

افزایش 29 درصدی توقیف خودروهای شوتی در خراسان جنوبی