مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 11:012023-12-24اقتصادي

صادرات راهی برای رونق بازار عبای نایین


شهرستان نایین به عنوان بزرگترین شهرستان استان اصفهان و یکی از پهناورترین شهرستان های کشور در شرق استان اصفهان در جاده طریق الرضا قرار دارد.

این شهرستان از دو بخش مرکزی و انارک تشکیل شده و دارای سه شهر نایین، انارک و بافران است.

نایین یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور است و به آن شهر هزاره های تاریخ نیز گفته می شود زیرا در این منطقه، هزار اثر تاریخی شناسایی شده که تاکنون حدود 100 اثر به ثبت رسیده است.

قرار گرفتن نایین در مرکز کشور و واقع شدن در چهارراه مواصلاتی کشور، از دلایلی است که باعث شده گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر تاریخی سفر کنند.

در کنار مکان های تاریخی و دیدنی متعدد مانند مساجد، خانه ها و قلعه های تاریخی، آب انبارها و صنایع دستی همچون فرش، عبا، گلیم و غذاهای بومی و محلی خاص منطقه مانند ماستینه، کپچو و نان محلی این شهر را به یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل کرده است.

عبای نایین پس از فرش نایین یکی از مهم ترین صنایع دستی شهرستان به شمار می رود، این صنعت یکی از مشاغل بسیار قدیمی این خطه است، عبابافی در محله محمدیه شهر نایین، تاریخی چند صد ساله دارد.

متاسفانه با گذشت زمان و تغییر در نحوه پوشاک، شهرنشینی ها و موارد متعدد، عبابافی و خود عبا از چشم و از رونق افتاده و با روند کاهشی رو به رو شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات راهی برای رونق بازار عبای نایین

صادرات راهی برای رونق بازار عبای نایین