مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 22:502023-12-23بين الملل

احضار کاردار روسیه در تهران به وزارت خارجه و تسلیم یادداشت اعتراضی


در پی تکرار حمایت دولت روسیه از دعاوی بی اساس مندرج در بیانیه نشست مراکش درباره جزایر سه گانه ایرانی، کاردار این کشور در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضی به وی تسلیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی برگزاری نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش و صدور بیانیه این نشست که در بخش هایی از آن ادعاها درباره جزایر سه گانه ایرانی مطرح شده، کاردار روسیه در تهران در غیاب سفیر این کشور عصر امروز (شنبه) دوم دی ماه 1402 توسط دستیار مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه احضار شد.

در احضار کاردار روسیه در تهران مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون  روسیه در خصوص تکرار حمایت دولت روسیه از دعاوی بی اساس مندرج در بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، ابلاغ و یادداشت اعتراضی به وی تسلیم شد.

در این دیدار دستیار مدیرکل خلیج فارس با یادآوری ضرورت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها به عنوان یکی از اصول شناخته شده و بنیادین در مناسبات کشورها، بر تعلق ابدی جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس به جمهوری اسلامی ایران تصریح و تأکید کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از هر طرفی در این خصوص را مردود و غیر قابل پذیرش می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار کاردار روسیه در تهران به وزارت خارجه و تسلیم یادداشت اعتراضی

احضار کاردار روسیه در تهران به وزارت خارجه و تسلیم یادداشت اعتراضی