مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 23:352024-01-01حوادث

کشف یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در اسفراین


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اسفراین، عباس توکلیان، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: در گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان با نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در منطقه پیش قلعه سه حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب و متعلقات آن کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این رابطه 3 نفر باهویت معلوم و بومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین افزود: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از جمله مواردی است که به شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم است و خوشبختانه در این زمینه شاهد فعالیت مؤثر دوستداران میراث فرهنگی و همکاری آنان در شهرستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در اسفراین

کشف یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در اسفراین