مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:512023-12-30فرهنگي

خانه طباطبایی های کاشان عروس خانه های ایران


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، در خیابان تاریخی علوی کاشان، کنار امامزاده سلطان امیراحمد، پس از عبور از چند بنای تاریخی، به خانه ای می رسیم که به دلیل تلفیق هنر و معماری به شاهکاری بی نظیر تبدیل شده و آن را به عروس خانه های ایران شهرت بخشیده است.

این خانه در دوره قاجار توسط شخصی به نام حاج سید جعفر طباطبایی، از بازرگانان کاشان ساخته شده است، به همین علت به خانه طباطبایی موسوم و مشهور است.

خانه طباطبایی ها که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده یکی از زیباترین خانه های تاریخی کاشان به شمار می رود و معماری باشکوه آن سال ها است گردشگران را به بازدید از خود فرا می خواند.

نمایی از اتاق های خانه تاریخی طباطبایی های کاشان حضور در خانه های تاریخی همیشه از آن رو جالب است که بازدیدکننده می داند روزگاری در این خانه، خانواده ای با هزار یک قصه و حکایت زندگی می کرده است.

باحضور در این خانه ها می توان رفت وآمدها و جریان زندگی را در جاهای مختلف آن دید و احساس کرد؛ حتی اگر خوب گوش بسپاریم، می توانیم صدای پای اهالی این خانه ها را زمانی که از اتاقی به اتاق دیگر می رفتند، بشنویم.

صدای بازی بچه ها در حیاط، گوشزدهای مدام مادران به آن ها، بوی غذایی که هنگام ظهر در خانه می پیچید و جریان زیبای زندگی، حتی اسرار و داستان های مرموزی که خانه های دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه طباطبایی های کاشان عروس خانه های ایران

خانه طباطبایی های کاشان عروس خانه های ایران