مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 02:352024-01-08فرهنگي

اظهارات احمد الستی درباره یک فیلم با بازی حامد بهداد


احمد الستی با بیان اینکه «هم نسلان من فیلم «گیجگاه» را بهتر می ­فهمند»، این اثر سینمایی را در زبان آکادمیک یک فیلم بینامتنی راجع به سینمای ایران معرفی کرد.

- احمد الستی با بیان اینکه هم نسلان من فیلم گیجگاه را بهتر می ­فهمند ، این اثر سینمایی را در زبان آکادمیک یک فیلم بینامتنی راجع به سینمای ایران معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد الستی - پژوهشگر سینما، مترجم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نیز مدیرگروه رشته سینما در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران - در اکرانی خصوصی پس از تماشای فیلم سینمایی گیج­گاه به کارگردانی عادل تبریزی نظرات خود را درباره این فیلم مطرح کرد.

وی با اشاره به فضای دهه 60 و 70 حاکم بر فیلم سینمایی گیج­گاه می گوید: این فیلم ارجاعات بسیاری به گذشته سینمای ایران دارد و واقعاً به منظور فهم کامل این فیلم باید مثلا حتی تا 60-70 سال قبل را مرور کرد.

چیزهایی که در این فیلم هست کاملا حاکی از این است که فیلمساز چقدر تسلط به تاریخ سینمای ایران داشته است و بعد لحظه به لحظه ما می دیدیم که با سینمای ایران دارد پیش می­رود.

هم نسل های من این فیلم را بهتر می­فهمند چون از جایی شروع می­ شود که سینمای ایران واقعا حرکتی به خودش داد؛ می توان گفت در زبان آکادمیک گیج­گاه یک فیلم بینامتنی راجع به سینمای ایران است و من بابت ساختش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات احمد الستی درباره یک فیلم با بازی حامد بهداد

اظهارات احمد الستی درباره یک فیلم با بازی حامد بهداد