مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:252023-12-30بين الملل

تل آویو، فشارهای سیاسی و تکاپوی توافق با حماس


رسانه های عبری امروز شنبه 30 دسامبر با انتشار گزارش هایی، از جزییات طرح جدید قطر برای توافق بین تل آویو و حماس خبر می دهند؛ توافقی که می تواند فشارهای سیاسی علیه کابینه اسراییل را کاهش دهد اما حماس هنوز با آن موافقت نکرده است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ جروزالم پست ساعات پایانی شب گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت قطر پیشنهاد داده که در مرحله اول توافق، 50 گروگان از سوی حماس آزاد و آتش بس چندهفته ای برقرار شود .

این رسانه عبری درباره مرحله دوم این طرح گزارش داد که جزییات آن هنوز منتشر نشده اما شکل گیری آن منجر به عقب ‎نشینی نظامیان اسراییلی از غزه خواهد شد.

شکست های میدانی ارتش اسراییل در غزه براساس این گزارش رییس موساد دیوید بارنیا به کابینه اسراییل اطلاع داده که حماس اکنون خواهان آتش بس 20 تا 30 روزه در ازای 50 کودک، زن و سالمند اسیر شده است.

پایگاه خبری واللا با انتشار گزارشی، تغییرات مورد انتظار تل آویو در خصوص این پیشنهاد قطری را فاش کرده و نوشت که اسراییل برای انعقاد آتش بس یک هفته ای در نوار غزه، آزادی اسرای فلسطینی و بازگشت حدود 40 نفر از ربوده شدگان اسراییلی آماده است .

رسانه های اسراییلی از شب گذشته با انتشار اخباری مدعی موافقت اولیه حماس با آغاز گفت وگوها براساس طرح قطر هستند و می گویند که مقامات تل آویو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تل آویو، فشارهای سیاسی و تکاپوی توافق با حماس

تل آویو، فشارهای سیاسی و تکاپوی توافق با حماس