مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 18:302024-01-09فرهنگي

متفاوت ترین اثر باستانی ایران؛ اینجا خانه «هرکول» است (+عکس)


غار کَرَفتو در کوه های استان کردستان یکی از متفاوت ترین آثار باستانی کشور را در خود جای داده است؛ معبدی برای یک اسطوره یونانی که یادگار دوره ای پرتنش و در عین حال پررونق از ارتباط میان تمدن های ایرانی و یونانی است.

- متفاوت ترین اثر باستانی ایران؛ اینجا خانه هرکول است (+عکس) غار کَرَفتو در کوه های استان کردستان یکی از متفاوت ترین آثار باستانی کشور را در خود جای داده است؛ معبدی برای یک اسطوره یونانی که یادگار دوره ای پرتنش و در عین حال پررونق از ارتباط میان تمدن های ایرانی و یونانی است.

غارهای کَرَفتو در کوهستان های غرب ایران، منظره ی باشکوهی هستند که هم به دست طبیعت و هم بر اثر فعالیت های انسانی در طول هزاران سال شکل گرفته اند.

یکی از این غارها به دلیل وجود یک کتیبه یونانی باستانی که در ورودی یکی از اتاق های طبقه سوم است، خانه هراکلس (هرکول ) نام دارد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید،  این سازه ها که تقریباً در 70 کیلومتری شهر سقز ایران واقع شده اند، در ارتفاع تقریبی 2000 متری از سطح دریا هستند.

  این غارهای باشکوه در استان کردستان قرار دارند، جایی که ورود اسکندر مقدونی به این منطقه، اساس امپراتوری سلوکیان را شکل داد.

  امپراتوری سلوکی یک دولت یونانی مآب در غرب آسیا بود که از 312 قبل از میلاد تا 63 قبل از میلاد وجود داشت و توسط سلوکوس اول، ژنرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متفاوت ترین اثر باستانی ایران؛ اینجا خانه «هرکول» است (+عکس)

متفاوت ترین اثر باستانی ایران؛ اینجا خانه «هرکول» است (+عکس)